یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع
یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع

تنگه باب المندب کیلوئی چنده باوا ؟!

دبیر کل حزب دموکراتیک یمن:
آمریکا با حضور در یمن به‌دنبال سلطه بر تنگه باب‌المندب است

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب دموکراتیک یمن اعلام کرد که آمریکا با حضور در یمن و آب‌های اطراف آن به‌دنبال دستیابی به طمع‌ورزی‌های خود از جمله سلطه بر تنگه راهبردی "باب المندب " است.


به گزارش فارس، "سیف الوشلی " درگفت‌وگو با شبکه العالم اعلام کرد: آمریکا در خاک یمن و آب‌های اطراف آن اعم از کشورهای همسایه و از جمله در اقیانوس هند حضور دارد و در تلاش برای دستیابی به خواسته‌های طمع‌ورزانه و گسترش سلطه خود برکل منطقه است.
وی افزود: یمن از جایگاه استراتژیک و مهمی برخوردار است زیرا خطوط حمل و نقل دریایی از کنار آن می‌گذرد بویژه تنگه باب المندب که گذرگاهی مهم در رفت و آمدهای دریایی به شمار می‌رود و در این منطقه واقع است.
باب‌المندب، تنگه‌ای‌ در گوشه جنوب‌ غربى‌ شبه‌ جزیره عربستان‌ و شمال‌ شرقى‌ قارة آفریقا که‌ دریای‌ سرخ‌ را به‌ خلیج‌ عدن‌ متصل‌ مى‌سازد.
الوشلی نظام یمن را در همه زمینه‌ها بویژه امنیتی "شکست خورده " دانست و گفت: دولت صنعا هیچ‌گاه به تعهدات خود در قبال مردم یمن و کشورهای منطقه و جامعه جهانی پایبند نبوده و به مسئولیت خود در برابر آنها عمل نکرده است.
وی با بیان اینکه "نظام یمن با مسئولان و سرکردگان تشکیلات القاعده در ارتباط است "، گفت: القاعده بیش از 20 سال است که در یمن حضور دارد و نظام این کشور از حامیان تفکرات القاعده و عناصر آن است و در دهه 80 نیز این عناصر را تجهیز و به افغانستان فرستاده است.
الوشلی گفت: مهم ترین سرکردگان تروریسم و افراط گرایی دریمن از حمایت کامل نظام یمن برخوردارند و حتی از مسئولان برجسته این کشور به شمار می روند و از جمله آنها می‌توان "علی محسن الاحمر " و "عبد المجید الزندانی " را نام برد.
وی با اشاره به اینکه "نظام یمن زمینه فعالیت و ترویج افراطی‌گری را فراهم کرده است "، افزود: عناصر القاعده به صورت پنهانی و حتی آشکارا در این کشور رفت و آمد می‌کنند و توانسته‌اند به داخل موسسات و مراکز امنیتی نفوذ کنند.
الوشلی تاکید کرد: نظام یمن هیچ گاه دشمن القاعده نبوده و در مبارزه با تروریسم شرکت نکرده است بلکه از این موضوع برای جلب بیشتر کمک‌ها و حمایت‌های خارجی به نفع خود بهره‌برداری کرده است.
نظرات 3 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام. از وبلاگ شما بازدید کرده و از مطالب آن استفاده بردم. لطفاً از وبلاگ من که به اطلاع رسانی درباره مسابقات اینترنتی اختصاص یافته بازدید نمائید و نظر خود را بیان نمائید.
با تشکر
gioco.blogfa.com

دوست سه‌شنبه 17 اسفند 1389 ساعت 09:04 ق.ظ

سلام
بهتر نیست بیای تو مهدی بلاگ وبلاگ بسازی

علی سالاری مهر شنبه 6 دی 1393 ساعت 01:13 ب.ظ http://holeilan.blogfa.com

عنوان این مطلب عجیبه !
معنی اش چیه ؟!
به زبان لکی و کردی و لری باوا ( باوه ) یعنی پدر ، اما نمیدانم ارتباطش با این مطلب چیه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد