یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع
یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع

تظاهرات ضد دولتی از شمال تا جنوب یمن

1389/02/13 

 

 در سال جدید یمن آتش زیر خاکستر است آتش دردهای مردمی که از کشتار و بی عدالتی و تبعیض به تنگ آمده اما آن چیزی که سوم اردیبهشت امسال یعنی ده روز پیش روی داد نشان می داد که نه تنها جنوبی ها بلکه همه یمن رستنگاه این فریاد است آن چه در پی می آید خبر ده روز پیش پایگاه خبری الجزیره از تظاهرات ضد دولتی سراسری در یمن است :

 

به گزارش پایگاه خبری "الجزیره "، در پی گسترش دامنه تظاهرات علیه سیاستهای "صنعاء " از جنوب یمن به بخشهای شمالی این کشور پلیس یمن همچنان با استفاده از خشونت تلاش می‌کند تا تظاهرات کنندگان را متفرق کند.
بر اساس این گزارش، هزاران معترض به سیاستهای نظام حاکم و طرفدار احزاب اپوزیسیون موسوم به "دیدار مشترک " در شمال و جنوب این کشور در تظاهرات ضد دولتی شرکت می‌کنند.
به گفته شاهدان عینی در استان جنوبی "ضالع "، نیروهای امنیتی یمن به سوی تظاهرات کنندگانی که قصد داشتند با ورود به بیمارستان "النصر " در شهر ضالع پیکر "عبدالعلیم علی صالح " یکی از اعضای جنبش اعتراضی جنوب را پس بگیرند؛ تیراندازی کردند. وی اوایل ماه جاری میلادی کشته شده‌است.
یکی از شاهدان عینی در این رابطه گفت: پلیس پیکر عبدالعلیم را به مکان نامشخصی انتقال داده است تا از آغاز درگیری‌های جدید با مردم معترض جلوگیری به عمل آورد این در حالی است که تا کنون از سوی مقامات دولتی یمن توضیحی درباره دلیل تاخیر در دفن این عضو جنبش اعتراضی جنوب ارائه نشده است.

از سوی دیگر دهها نفر از مردم استان "لحج " با برگزاری یک تظاهرات، آزادی زندانیان سیاسی و توقف محاصره امنیتی علیه استانهای جنوبی یمن را خواستار شدند.
در "الحدیدة " و "ریمه " در شمال غربی یمن نیز هزاران نفر از طرفداران احزاب اپوزیسیون دیدار مشترک با شرکت در تظاهرات سیاست صنعاء در گرسنه و فقیر نگه داشتن مردم این منطقه و استفاده از خشونت علیه آنها را محکوم کردند.
بنا بر این گزارش تظاهرات کنندگان از دولت یمن خواستند تا دست از سرکوب آزادی بیان،‌ بازداشت خبرنگاران و فعالان سیاسی بردارد و محاصره امنیتی شهر الضالع را پایان دهد.
از سوی دیگر دولت یمن ادعا کرد که در پی درگیری دیروز در شمال یمن 3 حوثی کشته شدند.
اما جنبش حوثی با تاکید بر پایبندی به آتش بس این خبر را تکذیب و اعلام کرد: دو تن از افراد مسلح قبیله‌ای با نیروهای امنیتی یمن درگی شدند که در نتیجه ان سه تن از شهروندان یمنی که در این میان محاصره شده بودند کشته شدند.
بر اساس این گزارش در پی یک درگیری دیگر میان شبه‌نظامیان طرفدار نظام حاکم یمن و حوثی‌ها چندین نفر زخمی شدند که این امر موجب شد تا حوثی‌ها با برپایی یک تظاهرات مسالمت آمیز سیاست صنعاء برای طولانی کردن زمان درگیری و عدم پایان دادن به آن را محکوم کنند.
یک مقام مسئول حوثی در استان "الجوف " واقع در شرق یمن نیز اعلام کرد که دولت یمن در روند صلح جدی نیست زیرا از آزاد کردن اسرای حوثی، پرداخت حقوق کارمندان دولتی و بازسازی مناطق جنگ‌زده خودداری می‌کند.
جنبش الحوثی چندی پیش به منظور اثبات حسن نیت خود در روند صلح برای اجرای بندهای ششگانه طرح پیشنهادی "صنعاء " اعلام آمادگی و تاکید کرد که صرفا بدنبال حفظ استقلال و برخورداری حقوق سیاسی و اجتماعی خود است.
جنبش الحوثی و دولت یمن مدتی پیش به توافقنامه آتش‌بسی برای پایان درگیری چند ماهه در شمال یمن دست یافتند و کمیته نظارت بر آتش‌بس کار اجرایی کردن مفاد آن را آغاز کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد