یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع
یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع

الحوثیون بصدد اطلاق مئة جندی یمنی ( ترجمه نشده )

 مشاهده ویدئو   

 

( آزادی یکصد نظامی ارتش یمن توسط حوثی ها )

 

أکد المسؤول فی المکتب الاعلامی للحوثیین ضیف الله الشامی لقناة العالم، ان الجماعة ستفرج الیوم الاحد عن 100 جندی یمنی من بین 228 أسرتهم خلال المعارک الاخیرة.


وقال الشامی ان هذه الخطوة "التی ستتم باشراف لجنة الوساطة"، تاتی کبادرة حسن نیة، مؤکدا ان هناک اتفاقا مشترکا على الحوار، وهو ما اکده حزب المؤتمر الشعبی العام باعلانه مشارکة الحوثیین فی حوار وطنی فی السابع عشر من الشهر الجاری.


فی المقابل، اکد الرئیس الیمنی علی عبد الله صالح، ان الدولة تسعى للسلام فی صعدة، داعیا الحوثیین الى الالتزام بالنقاط الست من اتفاق الهدنة.

تعدادی از قبایل جانشین دولت برای نبرد بر علیه شیعیان حوثی

1389/05/04 

دولت عربستان و پشتبانان و محرکان اصلی فجایع یمن که بعد از افتضاح جنگ ششم با دست خالی از میدان بیرون شده بودند اکنون سعی دارند با تحریک برخی از قبایل و تجهیز آنها به سلاحهای نیمه سنگین بر این دشمن دیرینه پیروز شوند و به نگرانی های خود در مورد امکان خروج یمانی از یمن پایان دهند / نبردهای مهر آبان و آذر سال گذشته که با دخالت نیروهای چند ملیتی علیه حوثی ها به افتضاح کشیده شده بود این بار به شکلی مزورانه تر و فریبکارانه تر پیگیری میشود حالا پای نیروهای القاعده و ... هم به یمن باز شده است /  

 

آنچه در پی می آید گزارش روز دوشنبه سایت اینترنتی شبکه تلوزیونی العالم  از این درگیری هاست :

 

تلاش عربستان برای ایجاد جنگهای قبیله ای در یمن
Mon, 26 Jul 2010 12:07:04 GMT

منابع یمنی از اقدامات دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برای براه انداختن جنگ های قبیله ای در یمن علیه حوثی ها پرده برداشتند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع یمنی با اشاره به وجود مدارک و دلایلی درباره نقش مزدوران دستگاه اطلاعاتی عربستان در برانگیختن درگیری های داخلی بین قبایل یمنی، تاکید کردند که این مزدوران ماموریت دارند از طریق برقراری ارتباط با سران عشایر طرفدار نظام یمن، و کمک مالی و تسلیحاتی آنها را به جنگ با حوثی ها تشویق کنند، تا از این طریق از ثبات اوضاع امنیتی در مناطق حوثی ها به ویژه در حرف سفیان و مناطق مجاور آن جلوگیری کنند.

نهرین نت به نقل از این منابع نوشت: شیوه درگیریها در شمال حرف سفیان در منطقه العمشیه، الزعله، المسحاط، المدائن و السمسره، بیانگر آن است که قبایل این مناطق و بویژه قبیله بن عزیز به سلاح و مهمات بسیاری دست یافته اند.

این منابع افزودند: بکارگیری این مقدار موشک، خمپاره و سلاح های نیمه سنگین علیه حوثی ها، بیانگر وقوع تحولی در توان و قدرت این قبایل بشمار می رود، و این قبایل اکتبر سال گذشته و بعد از ناتوانی نیروهای دولت از تسلط بر مواضع حوثی ها، شبه نظامیانی را تشکیل دادند.

این منابع یمنی اظهار داشتند از زمان اعلام آتش بس بین حوثی ها و نیروهای دولت یمن در اواخر فوریه گذشته، دستگاه اطلاعاتی عربستان سران قبایل مجاور حوثی ها را به صنعاء فرامی خواند و امکانات مالی در اختیار آنها قرار می دهد.

این منابع با بیان اینکه عربستان از بروز جنگ هفتم بین نیروهای ارتش یمن و حوثی ها هیچگونه نگرانی ندارد، گفتند: دستگاه اطلاعاتی عربستان تصمیم گرفته است جنگ قبایل با حوثی ها را جایگزین جنگ دولت با حوثی ها کند؛ چرا که این جنگ بیشتر می تواند حوثی ها را تحت فشار قرار دهد؛ بویژه اینکه وقوع این درگیری ها می تواند موجب تحریک انتقام جویی بین قبایل پس از آغاز درگیری ها، و درنتیجه ادامه جنگ و نا آرامی در یمن شود.

این منابع افزودند واقعیت ها نشان می دهد که سفارت عربستان و مزدوران دستگاه اطلاعاتی این کشور در توزیع اموال برای برانگیختن جنگ قبیله ای بین حوثی ها و قبایل یمن اقدام گسترده ای انجام می دهند.