یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع
یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع

افشاء جزئیات جدیداز بمباران‌های مناطق شیعه‌نشین یمن توسط عربستان

افشاء شدن جزئیات تازه‌ای از بمباران‌های مناطق شیعه‌نشین یمن توسط عربستان
سازمان عفو بین‌الملل روز سه شنبه ابعاد تازه‌ای از فجایع ناشی از بمباران‌های مناطق شیعه‌نشین صعده واقع در شمال یمن توسط ارتش عربستان و نیروهای دولتی یمن را منتشر کرد.
به گزارش ایرنا، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیرا مدارک و مستندات تازه‌ای از جمله صدها عکس از سوی یک منبع مستقل در اختیار این سازمان قرار گرفته است که بخشی از ویرانی‌های ساختمان‌های مسکونی و تاسیسات غیرنظامی مناطق شیعه‌نشین را که از بمباران‌های شدید نیروی هوایی عربستان و ارتش یمن برجای مانده است، نشان می‌دهد.

این سازمان مستقر در لندن افزود: صحت این عکس‌ها که در ماه گذشته میلادی گرفته شده است توسط چندین منبع مستقل تایید شده است.

شواهد جدید نشان می‌دهد که نیروهای عربستان و ارتش دولتی یمن با استفاده مضاعف و نامناسب از نیروی نظامی ساختمان‌های غیرنظامی از جمله مساجد، مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، نیروگاه برق، مغازه‌ها و چندین ساختمان مسکونی را در شهر کوچک النادر در منطقه صعده یمن ویران کرده اند.

فیلیپ لاتر معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل گفت: این عکس‌ها گوشه‌هایی از مناقشه پنهان را که در پشت درهای بسته جریان داشته و همچنین بخشی از ابعاد گسترده خرابی‌های ناشی از این مناقشه را نشان می دهد.

وی افزود: بر اساس قوانین بین‌المللی بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات غیرنظامی و هدف قراردادن غیرنظامیان ممنوع است و اگر مرتکبان آن عامدانه دست به این کار زده باشند، جنایتکار جنگی هستند.

محدودیت‌هایی که دولت یمن برای ورود ناظران و نمایندگان رسانه‌های عمومی به مناطق درگیری وضع کرده بود، به همراه مین‌گذاری این مناطق باعث شد که افراد مستقل خارجی نتوانند به آنجا دسترسی داشته باشند. عکس‌هایی که به دست عفو بین‌الملل رسیده توسط افرادی که موفق شده‌اند پس از برقراری آتش بس از مناطق درگیری به نقاط امن منتقل شوند، گرفته شده است.

به گفته عفو بین‌الملل ، خرابی‌هایی که در عکس‌های اخیر به تصویر کشیده شده مربوط به آثار به جای مانده از بمباران‌های انجام شده توسط عربستان و نیروهای دولتی یمن طی ماه اوت ‪ ۲۰۰۹‬و ماه فوریه ‪ ۲۰۱۰‬می‌باشد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد حداقل ‪ ۲۵۰‬هزار نفر از مردم منطقه صعده یمن بر اثر درگیری‌های سال گذشته آواره شدند که ‪ ۱۰‬درصد آنان در اردوگاهها اسکان داده شده اند.
نظرات 1 + ارسال نظر
امید چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 04:54 ب.ظ http://dardemoaser.blogfa.com

سلام
با افتخار لینک شدید
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد