یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع
یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع

جنبش الحوثی : تجهیز و بهانه‌تراشی

1389/04/16 
 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودی "الریاض "، مبارزان الحوثی اعلام کردند که صنعاء در حال زمینه‌سازی برای آغاز جنگ هفتم در یمن است و در همین راستا اقدام به خرید تسلیحات نظامی بیشتر و دستگیری حوثی‌ها و تحریک آنها می‌کند.
نماینده جنبش حوثی در سفیان اعلام کرد: امضای توافقنامه خرید سلاح از روسیه از سوی صنعاء بیانگر این امر است که دولت یمن در حال تجهیز شدن برای آغاز جنگ هفتم در کشور است.
وی افزود که دولت یمن در همین راستا مفاد توافقنامه آتش‌بس امضاء شده را نقض می‌کند و ادعا می‌کند که این حوثی‌ها هستند که آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
وی تصریح کرد: بر اساس توافقنامه‌ جدیدی که میان دولت یمن و حوثی‌ها به امضاء رسید و شامل 22 بند است، شش بند ذکر شده در توافقنامه اولیه آتش‌بس لغو شد و تنها دو بند آن مجددا تایید شد که بر اساس آن دو، حوثی‌ها همزمان با آزادی اسرای خود از سوی دولت، تجهیزات جنگی خود را تحویل می‌دهند و این امر در بند چهاردهم توافقنامه جدید ذکر شده است.
این سخنگوی حوثی‌ تصریح کرد: دولت یمن متعهد شده که به مطالبات مشروع حوثی‌ها، پاسخ مثبت دهد اما تاکنون به هیچیک از این مطالبات قانونی و مشروع پاسخی داده نشده است.
از سوی دیگر یکی از مقامات مسئول در کمیته عالی امنیتی یمن ادعا کرد که مبارزان حوثی، در مسیر صعده - سفیان‌ آتش‌بس را نقض کرده‌اند ضمن اینکه به شروط ششگانه آتش‌بس و سازوکارهای اجرای آن متعهد نمانده‌اند.
جنبش الحوثی چندی پیش به منظور اثبات حسن نیت خود در روند صلح برای اجرای بندهای ششگانه طرح پیشنهادی "صنعاء " اعلام آمادگی و تاکید کرد که صرفا بدنبال حفظ استقلال و برخورداری حقوق سیاسی و اجتماعی خود است و با این اقدام به جنگ ششم صعده پایان داد.
جنبش الحوثی و دولت یمن مدتی پیش به توافقنامه آتش‌بسی برای پایان درگیری چند ماهه در شمال یمن دست یافتند و کمیته نظارت بر آتش‌بس کار اجرایی کردن مفاد آن را آغاز کرد.
"یوسف الفیشی " نماینده سیاسی "عبدالملک الحوثی " رهبر جنبش الحوثی یمن، چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: دلیل جنگ‌ها، بحران‌ها و بیدادگری‌های مستمر علیه مردم در استان صعده، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل حوثی‌ها است و اقدام دولت یمن در بحرانی کردن اوضاع استان "صعده " در شمال یمن مطابق خواست بیگانگان به‌ویژه آمریکا است.
وی با بیان اینکه کمیته‌های میانجی بین دولت و حوثی‌ها از وضعیت خطرناک کنونی آگاه هستند، تاکید کرد: برخی از اعضای کمیته‌های میانجی، خودشان عامل ایجاد جنگ هستند و خواهان صلح نیستند و در همین راستا و با فرمان بیگانگان، به کارشکنی در روابط شکننده بین دولت و حوثی‌ها دامن می زنند، تا کشور را به بی ثباتی بکشانند.
الفیشی با اشاره به فشارهای آمریکا بر دولت یمن برای درگیری با حوثی‌ها گفت: دخالت‌های آمریکا و عربستان در جنگ اخیر علیه حوثی‌ها کاملا آشکار بود.
وی با درخواست از گروه حاکم بر کشور برای عمل به توافق‌نامه اخیر آتش‌بس گفت: دولت یمن باید به التزامات خود در آزادی زندانیان، بازسازی صعده، پرداخت غرامت، بازگرداندن آوارگان و حمایت از آنها و ایجاد آزادی بیان و اندیشه عمل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد