یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع
یمن

یمن

نسل کشی انسانهای بی گناه و شیعیان یمن ممنوع

عضو پارلمان یمن : ادامه جنگ صعده شک برانگیز است !

 

عضو پارلمان یمن ادامه جنگ صعده را شک برانگیز خواند و گفت که برخی جریان های داخلی و خارجی خواهان متوقف شدن جنگ در استان "صعده" در شمال این کشور نیستند. شوقی عبدالرقیب القاضی" در گفت وگو با شبکه (خبری) العالم اظهار داشت : گروه الحوثی به نتیجه نهایی رسیده و آمادگی خود را برای توقف نبردها اعلام کرد و حتی شروط دولت صنعا را پذیرفت اما به نظر می رسد که برخی جریان ها که از ادامه جنگ سود می برند، برای جلوگیری از توقف جنگ مانع تراشی می کنند.

وی افزود: طرف های خارجی که خواهان ثبات یمن نیستند، اگر افراد و جریان های وابسته به خود را در داخل یمن نداشته باشند ، نمی توانند درهرگونه توطئه ای علیه این کشور موفق شوند.

القاضی بر ضرورت توقف جنگ درمرحله کنونی برای جلوگیری از آسیب بیشتر رسیدن به مردم یمن اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان تاکید کرد و گفت: وقتی مرحله بازسازی آغاز شود و غیرنظامیان به شهرها و روستاهای خود بازگردند می توان گفت که جنگ عملا متوقف شده است.

آقای آمریکا فرزندان تروریستت کجا هستند در عراق یا یمن ؟!

 

انفجار مهیبی عزاداران حسینی را به خاک و خون کشید



 

 الان هشت سال است این آقای آمریکا تخم و ترکه شیطانیش را به جان مردم منطقه انداخته البته قبل از این هم این طالبان و القاعده بودند و در سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ به آنها افتخار می کرد در افغانستان بودند آمریکا در آن ۱۰ سال اینها را تقویت کرد و در این ده سال دوم هی ماشینهای تسلیحاتش را مثلا لو داد گفت اسلحه هایمان را دزدیند اگر دست کسی اسلحه آمریکائی دیدید ما نداده ایم اینها خودشان دزدیده اند شمائی که لیاقت نگهداری اسلحه ات را در عراق و افغانستان نداری غلط می کنی می روی با طالبان و القاعده بجنگی ؛ اینها همه اش ادعاست اینها همه اش فیگور است ؛ مگر بن لادن شریک تجاری خانواده بوش نبود ؛ شمائی که ادعا می کنی اگر یک پشه در جنگل گم بشود ما پیدایش می کنیم الان ده سال است خوب پیدایش کنید کجاست بن لادن کجاست ملا عمر آن صدامی هم که اعدام کردید معلوم نبود صدام باشد زیر آن محاسن و ریش بدبختی که اعدامش کردید چه چیزی پنهان بود که اگر می خواستید قیافه صدام را کاملا بازسازی کنید نمی شد و باید با ریش اعدامش می کردید چرا او را در سرسبزی تابسان گرفتید و زمستان نشانش دادید ؛ این بعثی هائی که شما در هشت سال جنگ با ایران حمایتشان کردید چه می خواهند از جان شیعیان چرا در این هفت سالی که عراق را گرفته اید یک بار هم با منافقین مزدور بعثی ایران درگیر نشدید و همیشه مردم بی گناه را قتل عام کردید

شما دولتمردان آمریکا تروریست هستید و برای ماندن در عراق نیاز به بهانه ای به نام ناامنی دارید

ناامنی نباشد شما باید از عراق بروید آن وقت این سنگر استراتژیک را از دست می دهید

در یمن چه غلطی می کنید اینقدر که با مردم بی دفاع یمن می جنگید اگر در دره سوات پاکستان با طالبان جنگیده بودید شاید الان اینها از پا می افتادند ولی شما می خواهید از ماهیت تروریستی و سربازهای طالب و القاعده ای تان دفاع کنید می خواهید از حکومتهای سرسپرده یمن و عربستان و مصر و کجا دفاع کنید می خواهید در برابر ظهور امام زمان بایستید اما کور خوانده اید معلوم نیست خدا کی اراده کند اما لحظه ای که بخواهد دیگر کسی نخواهد توانست در برابر اراده خداوندیش بایستد

۱-

یمن مدیون مولا علی ابن ابی طالب علیه السلام

 

یمن مدیون امیرمؤمنان(ع)

 
از جمله فضائل امیرالمؤمنین(ع) داستانی است که همة تاریخ نویسان آن را نقل کرده‌اند و در این باره اختلافی ندارند. روایت این است که رسول خدا(ص) خالد بن ولید را به سوی مردم مملکت یمن فرستاد تا آنها را به اسلام دعوت کند و گروهی از مسلمانان را نیز همراهش روانه ساخت که براء بن عازب یکی از آن گروه بود. پس خالد به یمن رفت و شش ماه تمام مردم آنجا را به اسلام دعوت کرد امّا هیچ یک از آنان از او پیروی نکردند
 
 و گفته‏هایش به گوش هیچ یک از آنها فرو نرفت. رسول خدا(ص) از این معنی آزرده خاطر شد و علی(ع) را طلبید و به او دستور فرمود، به یمن رود و خالد و همراهانش را بازگرداند (و خود به جای او مردم را به اسلام دعوت کند) و به او فرمود: «اگر کسی از همراهان خالد مایل بود که همراه تو بماند، جلوگیری نکن و بگذار بماند»، براء بن عازب که پیش از آن به همراه خالد رفته بود گوید: من از کسانی بودم که در یمن پیش علی(ع) ماندم (و همراهی علی(ع) را بر بازگشت با خالد ترجیح دادم، پس خالد با گروهی بازگشت و ما ماندیم و با امیرالمؤمنین(ع) برای خواندن مردم یمن به اسلام، نزد آنان رفتیم). چون پیش آنها رفتیم و از آمدن علی(ع) خبردار شدند نزد ما انجمن کردند.

علی بن ابی طالب(ع) ‏نماز صبح را با ما خواند، سپس برخاست و خدا را ستایش و ثنا کرد و پس از آن نامه‌ای را که رسول خدا(ص) به آن مردم نوشته بود برای آنها خواند (و بدین وسیله آنان را به دین اسلام دعوت کرد) پس قبیلة حمدان همگی در همان روز ایمان آوردند و مسلمان شدند و علی(ع) نیز جریان اسلام آوردن قبیله حمدان را به پیغمبر(ص) نوشت. چون رسول خدا(ص) نامة علی(ع) را خواند خرسند و شکفته شد و برای شکرگزاری خداوند به سجده افتاد، پس از آن سر برداشت و نشست و فرمود: درود به قبیلة حمدان و به دنبال اسلام آوردن قبیلة حمدان، دیگر مردمان یمن نیز اسلام آوردند. و این فضیلتی برای امیرالمؤمنین(ع) بود.
پی‌نوشت‌:
٭ شیخ مفید، الإرشاد فی معرفـة حجج الله علی العباد، ج ‏1، ص62.
                                                                                               به نقل از
موعود

معنی یمن ریشه کلمه یمن

 
خباریان معتقدند:‌ از آن روی به این منطقه یمن گفته‌اند که از طرف راست به سوی آن می‌رفتند یا ابن عبّاس گفته است: «عرب متفرّق شدند و آنان که به طرف راست رفتند یمنیان نامیده شدند». همچنین نوشته‌اند چون این سرزمین سمت راست کعبه قرار دارد یمن خوانده شده است.
یمن از یمنت1 (یمنات) گرفته شده است. این واژه در کتیبه‌های بعد از میلاد آمده است، از جمله کتیبة شمارة 656 جامه2 خبر از جنگی می‌دهد که بین شَمر یُهَرعِش3 (حدود300م) و حَضْرَموت4 رخ داده و در این کتیبه، شَمر پادشاه «سبأ و ذی ریدان و حضر موت و یمنت» خوانده شده است.5 کتیبة شمارة 1050 گلازر6 و 431 سیه7 نیز شَمر یُهَرعِش را در نیمة دوم فرمانروایی‌اش به نام پادشاه «سبأ و ذی ریدان و حضر موت و یمنت» یاد کرده است.8 کلمة یمنت در زبان‌های مردم جنوب شبه جزیره به معنای جنوب است9 و از دیدگاه گلازر همة سرزمین‌های قسمت جنوب غربی شبه جزیرة عربی از باب‌المندب تا حضرموت را در بر گرفته است. یمن از مخلاف‌های10 بسیاری تشکیل شده بود و اَقیال11 و اذواء که از استقلال داخلی برخوردار بودند بر آنها فرمان می‌راندند، ولی اینان سروری ظفار یا مَیْفَعَه را پذیرفته بودند.12 از دیدگاه فون ویسمان13 یمنت شامل قسمت‌های جنوبی سرزمین حضرموت می‌شده است.14 بدین صورت، کلمه یمن از یمنت گرفته شده و در روزگار اسلامی گسترش یافته، تا اینکه سرزمین وسیعی را در برگرفته که پیش از اسلام جزو یمن محسوب نمی‌شده است.15 امّا از دیدگاه جغرافی‌دانان اسلامی شامل سرزمینی است که از باختر به دریای سرخ و از خاور به دریای عمان و از شمال به حدود طائف و جایی به نام طلحـة الملک محدود است.16

اخباریان معتقدند:‌ از آن روی به این منطقه یمن گفته‌اند که از طرف راست به سوی آن می‌رفتند یا ابن عبّاس گفته است: «عرب متفرّق شدند و آنان که به طرف راست رفتند یمنیان نامیده شدند».17 همچنین نوشته‌اند چون این سرزمین سمت راست کعبه قرار دارد یمن خوانده شده است.18 ولی آن‌گونه که یاقوت باز نموده است: «خانة کعبه، چهارگوش است و راست و چپ ندارد و اگر یمن، طرف راست مردمی باشد طرف چپ دیگران خواهد بود».19
همچنین گفته شده است چون مردم مکّه در شمار افزون شدند و شهر مکّه گنجایش آنان را نداشت، یمنیان به یمن رفتند.20 با نقل این گفته‌ها معلوم شد اخباریان بنا بر حدس و گمان برای کلمة یمن، معانی مختلفی ساخته‌اند و قولی که درست‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد اشتقاق کلمة یمن از یمنت می‌باشد.

منابع در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...