X
تبلیغات
رایتل

یمن

تحلیل عجیب حجت الاسلام طائب از ماجرای یمن و شعیان یمن + پاسخ

تحلیل عجیب حجة الاسلام طائب

از ماجرای یمن و شعیان یمن + پاسخ 

حجت الاسلام مهدی طائب درگیری های یمن را توطئه صهیونیسم و یهودیان جهت انحراف افکار عمومی از جنایات اسرائیل دانست.

وی گفت: در اینجا چند بحث است که باید به آن توجه کرد. اینکه رسانه ها اعلام می کنند شیعیان در یمن مورد تعرض قرار گرفته اند غلط است زیرا شیعه به کسی اطلاق می شود که 12 امام را قبول داشته باشد. 

 

.......................... 

 

****************

 

پاسخ جناب خادم الامام (ره)

 

تحلیل جناب آقای حجت الاسلام طائب از ماجرای یمن، عجیب، شتاب زده و نادرست یه نظر می رسد. گرچه ایشان از اساتید به نام و موفق در عرصه ی یهود شناسی هستند، اما ایشان در تحلیلشان واقعیت های مهمی را نادیده گرفته اند. اول اینکه بر خلاف سخن ایشان، زیدی ها هم در زمره ی شیعیان به شمار می روند. گرچه 12 امامی نیستند و از فیض بهره مندی از 12 امام عزیز محرومند، اما همانند اسماعیلیان، آن ها نیز شیعه به شماز می روند. دوم این که سران جریان مقاومت یمن یعنی برادران الحوثی، بعد از آشنایی با عقاید امام خمینی (ره) به مذهب اثنی عشری گرویده اند و بر خلاف پدر خود زیدی نمی باشند. هر چند که کماکان اکثر شیعیان یمن و تعداد بسیار زیادی از نیروهای مقاومت یمن زیدی هستند، اما مذهب شیعه ی جعفری در خاندان الحوثی و اطرافیان ایشان نفوذ بسیاری دارد. بنابراین این خاندان بر خلاف سخنان جناب آقای طائب، اثنی عشری می باشند که عزیزان می توانند این مسئله را در سخنرانی های جناب آقای دکتر « عصام العماد » نیز ملاحظه فرمایند. سوم این که جریان های مقاومت اثنی عشری در بین شیعیان یمن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. برای مثال سید حسن نصرالله محبوب ترین شخصیت در بین شیعیان زیدی و اثنی عشری یمن می باشد؛ تا جایی که علی عبدالله صالح دیکتاتور یمنی، یک سال قبل در نامه ای به سید حسن نصرالله از وی درخواست نمود که به دلیل محبوبیت بالای وی در میان مقاومت یمن، از ایشان بخواهد تا از مقاومت دست بردارند. چهارم این که در حالی که حمایت ملت ایران از جریان های مقاومت سنی فلسطین همانند حماس مورد تشویق قرار می گیرد، این بی انصافی است که جریان مقاومت یمن مورد بی توجهی واقع شود. بنابراین اشکال عمده ای در این بخش از تحلیل حجت الاسلام طائب وجود دارد و سخنان ایشان مبنی بر مهم ندانستن جریان مقاومت یمن، مسئله ی حمایت ایران را از جریان مقاومت سنی حماس با سوال جدی مواجه می نماید. پنجم این که بر خلاف سخنان جناب آقای طائب، نبرد یمن به هیچ عنوان وجهه ی منطقه ای نداشته و ابعاد بین المللی دارد. حضور کماندوهای ارتش اردن در جنگ یمن چه توجیهی دارد؟  اگر قرار بود نبرد یمن صرفاً یک جنگ ایذایی برای انحراف افکار عمومی از مسئله ی فلسطین باشد، دیگر چه نیازی به استفاده از کماندوهای اردنی بود؟ آیا عربستان و ارتش یمن به تنهایی نمی توانستند منطقه ی یمن را به اندازه ی کافی شلوغ نمایند که نیاز به کماندو های اردنی نباشد؟ بنده بر خلاف ایشان معتقدم که نبرد یمن به هیچ عنوان محلی و منطقه ای نمی باشد و این نکته ای است که دولت های منطقه نیز آن را حس کرده اند و به همین دلیل پادشاه اردن رأساً نیروهایش را به منطقه گسیل داشته است. نکته ی دیگر این که راه حل توجه به مسئله ی فلسطین، عدم توجه به دیگر هسته های مقاومت نیست، بلکه راه حل این مسئله توجه مناسب رسانه های کشور به تمام مسایل منطقه و جهان می باشد. ششم این که بنده نیز مسایل فعلی یمن را برخلاف نظر افراطی برخی از عزیزان لزوماً همان قیام یمانی موعود نمی دانم. چرا که با ویژگی قیام یمانی موعود تفاوت های مهمی دارد که ان شاءالله در آینده در طی مقاله ای به آن هم خواهم پرداخت. اما این قیام با قیام یمانی موعود بی ارتباط هم نیست. علت حساسیت کشورهای منطقه و جهان از پیروزی های مقاومت یمن، ترس آن ها از قیام یمانی موعود می باشد، حال آن که این کشورها تا حد زیادی از یمانی اصلی و احتمالی غافل شده اند و به همین علت اشتباهاً به جنگ با مقاومت فعلی یمن پرداخته اند و جنایات بزرگی را در حق مردم مظلوم یمن انجام داده اند. هفتم این که عزیزان خواننده ی وبسایت، احتمالاً مقاله ی « فراماسونری: دجال آخرالزمان » را مطالعه فرموده اند و از دسیسه های پنهان یهود باخبرند. حجت الاسلام طائب که از معروف ترین محققین پیرامون یهودشناسی هستند، بعید است که از دسیسه های پنهان یهود خبری نداشته باشند. این دسیسه ها صرفاً محدود به فلسطین اشغالی نمی شود، بلکه دامنه های آن را نیز می توان در نبرد یمن جستجو کرد. بدین ترتیب بهتر است به جای نفی مقاومت یمن و توجه صرف به مسئله ی فلسطین، دست های پنهان  فراماسونری جهانی و مهمترین شاخه ی آن یعنی صهیونیسم را در قضایای یمن  شناسایی کرده و نسبت به آن افشاگری نمود. بنابراین با توجه به نفوذ کلام حجت الاسلام طائب در بین جوانان مومن و عاشقان مهدی موعود (عج) درخواست می نمایم که ایشان تحلیل خود را بازنگری و تصحیح فرمایند.


 

 

افرادی که در یمن مورد تعرض و هجمه قرار گرفته اند زیدی مسلک و از دایره شیعه بیرون هستند.

استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل خود از هدف استکبار جهت رسانه ای شدن این اتفاقات نیز گفت: رسانه ای کردن این موضوع و القا آن به شیعیان توسط خبرگزاری های تحت سلطه صهیونیسم نوعی ایجاد جنگ و یا جنگ نمایی بین شیعه و سنی است.

رسانه های بین الملی، آمریکایی و صهیونیستی با بزرگنمایی این حوادث می خواهند جریانات اسرائیل و جنایات این رژیم در غزه که دنیا به سمت محکوم کردن آن می رفت تحت شعاع قرار دهند و افکار عمومی دنیا را مشغول حوادث دیگری بکنند.

آنها به نحوی می خواهند پای ایران را در داستان صعده باز کنند در حالی که این مساله یک موضوع فرعی است.

آنها با استفاده از احساسات و عواطف مردم ما می خواستند موضوع را از مبارزه با اسرائیل و خطر این رژیم به نقطه ای ببرند که اصولا اهمیت چندانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اختلاف عربستان و یمن یک اختلاف مرزی است و ربطی به شیعیان ندارد، تاکید کرد: اگر قرار بود اختلاف این دو کشور شیعیان باشند، شیعیان دوازده امامی که در مناطق شرقی عربستان زندگی می کنند باید در اولویت مقابله باشند در حالی که ما هیچ گونه تقابلی در آنجا نمی بینیم.

این مسائل یک بازی سیاسی است که راه انداخته اند.

صهیونیست ها معمولات قضایایی را که می خواهند بواسطه آن ذهن دنیا را مشغول کنند، در محدوده یمن انجام می دهند و معمولا ناوهای آمریکا نیز در این محدوده مورد هدف قرار می گیرند و بعد هم اعلام می کنند که القاعده این کار را کرده است.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها، عربستان و یمن را سرکار گذاشته اند گفت: ما از دید انسانی که یک عده انسان بی گناه در این حوادث کشته می شوند از مردم یمن دفاع می کنیم اما نباید بازی این جریانات را بخوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار هوشیاری و دقت بیشتر رسانه ها جهت انعکاس رویدادهای کشور یمن شد و گفت: ما در اطلاع رسانی و انعکاس این اتفاقات نباید بازی جریانات خبری دنیا را بخوریم.

رسانه ملی نیز اگر می خواهد اخبار این حوادث را منعکس کند باید توجه کامل به قضایا داشته باشد و اگر خبرنگار خودشان حوادث را دید نسبت به نقل و انعکاس آن اقدام کند نه اینکه ترجمه اخبار را از شبکه های بین المللی بگیرد و بعد از مدتی معلوم شود که بازی خبری خورده ایم.

  

 

****************

 

پاسخ جناب خادم الامام (ره)

 

تحلیل جناب آقای حجت الاسلام طائب از ماجرای یمن، عجیب، شتاب زده و نادرست یه نظر می رسد. گرچه ایشان از اساتید به نام و موفق در عرصه ی یهود شناسی هستند، اما ایشان در تحلیلشان واقعیت های مهمی را نادیده گرفته اند. اول اینکه بر خلاف سخن ایشان، زیدی ها هم در زمره ی شیعیان به شمار می روند. گرچه 12 امامی نیستند و از فیض بهره مندی از 12 امام عزیز محرومند، اما همانند اسماعیلیان، آن ها نیز شیعه به شماز می روند. دوم این که سران جریان مقاومت یمن یعنی برادران الحوثی، بعد از آشنایی با عقاید امام خمینی (ره) به مذهب اثنی عشری گرویده اند و بر خلاف پدر خود زیدی نمی باشند. هر چند که کماکان اکثر شیعیان یمن و تعداد بسیار زیادی از نیروهای مقاومت یمن زیدی هستند، اما مذهب شیعه ی جعفری در خاندان الحوثی و اطرافیان ایشان نفوذ بسیاری دارد. بنابراین این خاندان بر خلاف سخنان جناب آقای طائب، اثنی عشری می باشند که عزیزان می توانند این مسئله را در سخنرانی های جناب آقای دکتر « عصام العماد » نیز ملاحظه فرمایند. سوم این که جریان های مقاومت اثنی عشری در بین شیعیان یمن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. برای مثال سید حسن نصرالله محبوب ترین شخصیت در بین شیعیان زیدی و اثنی عشری یمن می باشد؛ تا جایی که علی عبدالله صالح دیکتاتور یمنی، یک سال قبل در نامه ای به سید حسن نصرالله از وی درخواست نمود که به دلیل محبوبیت بالای وی در میان مقاومت یمن، از ایشان بخواهد تا از مقاومت دست بردارند. چهارم این که در حالی که حمایت ملت ایران از جریان های مقاومت سنی فلسطین همانند حماس مورد تشویق قرار می گیرد، این بی انصافی است که جریان مقاومت یمن مورد بی توجهی واقع شود. بنابراین اشکال عمده ای در این بخش از تحلیل حجت الاسلام طائب وجود دارد و سخنان ایشان مبنی بر مهم ندانستن جریان مقاومت یمن، مسئله ی حمایت ایران را از جریان مقاومت سنی حماس با سوال جدی مواجه می نماید. پنجم این که بر خلاف سخنان جناب آقای طائب، نبرد یمن به هیچ عنوان وجهه ی منطقه ای نداشته و ابعاد بین المللی دارد. حضور کماندوهای ارتش اردن در جنگ یمن چه توجیهی دارد؟  اگر قرار بود نبرد یمن صرفاً یک جنگ ایذایی برای انحراف افکار عمومی از مسئله ی فلسطین باشد، دیگر چه نیازی به استفاده از کماندوهای اردنی بود؟ آیا عربستان و ارتش یمن به تنهایی نمی توانستند منطقه ی یمن را به اندازه ی کافی شلوغ نمایند که نیاز به کماندو های اردنی نباشد؟ بنده بر خلاف ایشان معتقدم که نبرد یمن به هیچ عنوان محلی و منطقه ای نمی باشد و این نکته ای است که دولت های منطقه نیز آن را حس کرده اند و به همین دلیل پادشاه اردن رأساً نیروهایش را به منطقه گسیل داشته است. نکته ی دیگر این که راه حل توجه به مسئله ی فلسطین، عدم توجه به دیگر هسته های مقاومت نیست، بلکه راه حل این مسئله توجه مناسب رسانه های کشور به تمام مسایل منطقه و جهان می باشد. ششم این که بنده نیز مسایل فعلی یمن را برخلاف نظر افراطی برخی از عزیزان لزوماً همان قیام یمانی موعود نمی دانم. چرا که با ویژگی قیام یمانی موعود تفاوت های مهمی دارد که ان شاءالله در آینده در طی مقاله ای به آن هم خواهم پرداخت. اما این قیام با قیام یمانی موعود بی ارتباط هم نیست. علت حساسیت کشورهای منطقه و جهان از پیروزی های مقاومت یمن، ترس آن ها از قیام یمانی موعود می باشد، حال آن که این کشورها تا حد زیادی از یمانی اصلی و احتمالی غافل شده اند و به همین علت اشتباهاً به جنگ با مقاومت فعلی یمن پرداخته اند و جنایات بزرگی را در حق مردم مظلوم یمن انجام داده اند. هفتم این که عزیزان خواننده ی وبسایت، احتمالاً مقاله ی « فراماسونری: دجال آخرالزمان » را مطالعه فرموده اند و از دسیسه های پنهان یهود باخبرند. حجت الاسلام طائب که از معروف ترین محققین پیرامون یهودشناسی هستند، بعید است که از دسیسه های پنهان یهود خبری نداشته باشند. این دسیسه ها صرفاً محدود به فلسطین اشغالی نمی شود، بلکه دامنه های آن را نیز می توان در نبرد یمن جستجو کرد. بدین ترتیب بهتر است به جای نفی مقاومت یمن و توجه صرف به مسئله ی فلسطین، دست های پنهان  فراماسونری جهانی و مهمترین شاخه ی آن یعنی صهیونیسم را در قضایای یمن  شناسایی کرده و نسبت به آن افشاگری نمود. بنابراین با توجه به نفوذ کلام حجت الاسلام طائب در بین جوانان مومن و عاشقان مهدی موعود (عج) درخواست می نمایم که ایشان تحلیل خود را بازنگری و تصحیح فرمایند.به نقل از سایت آخرالزمان و ظهور مهدی موعود


حجت الاسلام مهدی طائب درگیری های یمن را توطئه صهیونیسم و یهودیان جهت انحراف افکار عمومی از جنایات اسرائیل دانست.

وی گفت: در اینجا چند بحث است که باید به آن توجه کرد. اینکه رسانه ها اعلام می کنند شیعیان در یمن مورد تعرض قرار گرفته اند غلط است زیرا شیعه به کسی اطلاق می شود که 12 امام را قبول داشته باشد. 

شمال یمن غزه دوم  N YEMEN   QAZA2